השרה שקד בגוש עציון: "נרתום את ראש הממשלה לקידום לוחות הזמנים"

איתי גדסי No Comments on השרה שקד בגוש עציון: "נרתום את ראש הממשלה לקידום לוחות הזמנים"

השרה שקד בגוש עציון: "נרתום את ראש הממשלה לקידום לוחות הזמנים של ועדות הערר על מנת שתבנה שכונה חדשה וננסה להציל את הבתים שניתן להציל"

ראש הממשלה צופה ממסוקו בסיור בצומת הגוש צילום: חיים צח, לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום (ה') הגיעה השרה איילת שקד לשכונת נתיב האבות שבגוש עציון, שכונה ששבעה עשר מבתיה מיועדים להריסה בשנה הבאה. התושבים תיארו לשרה שקד את האבסורד ודרשו לפתור את הסיפור בסוגיית העררים, בכדי להגיע לפתרון מוסכם לכלל הסוגיה.

בנוסף, דרשו התושבים שמישהו צריך להביא להסדר ויפה שעה אחת קודם: "השמוצנקים ביקרו אצלנו אתמול ואפילו הם לא הבינו למה הורסים את זה? מדובר באבסורד גדול כי אין חולק שרוב הבתים יושבים על אדמות מדינה שאין לגביהם שום טענות ובגלל עתירות פוליטיות של הפלשתינים שבעה עשרה בתים מיועדים להיחרב".

שרת המשפטים איילת שקד אמרה: "אין ספק כי אנו נמצאים במבוך משפטי. התפקיד שלנו כממשלה הוא לנסות להציל את הבתים שניתן להציל ולדאוג לפתרונות לכלל הבתים והאזרחים. אתמול התחילו הצעדים הממשיים לבניית היישוב החלופי למפוני עמונה ועם זאת למדנו מהמקרה ואנו נערכים מספיק זמן מראש על מנת שמקרה כזה לא ישנה ושמשפחות לא יאלצו לדור בפנימיות. כל קיר, כל משקוף וכל דלת בארץ ישראל יקבלו את היחס הראוי והמכובד ואת מלוא תשומת הלב".

לבסוף אמרה: "נרתום את ראש הממשלה לקידום לוחות הזמנים של וועדות הערר על מנת שתבנה שכונה חדשה, ננסה להציל את הבתים שניתן להציל, זאת לצד לחץ על בניה מאסיבית. על כל בית שיהרס ייבנו פי כמה. בעזרת השיעור הזה יבינו שניפוץ בטון לא ירתיע אותנו".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן אמר: "בית תחת בית כבר אינו מספק. אנחנו דורשים ליזום הרתעה אפקטיבית כנגד ההשתוללות המשפטית של אויבנו. הם צריכים להבין שעל כל בית שהם מצליחים להרוס לנו ולפגוע בנו הם יקבלו עוד ועוד בתים כעובדות בשטח".

עוד אמר: "אנחנו פועלים כל הזמן בשיתוף עם תושבי נתיב האבות על מנת להימנע מההרס והחורבן. על כל בית מאוים צריכה להיבנות שכונה מסודרת. מי שמפעיל את נשק המשפט כנגד המפעל הציוני ידע שמשאבות הבטון כבר בדרך ליציקת בתי העם ששב לארצו ולמולדתו".

לבסוף הודה לשקד שבאה לסיור ואמר: "אנחנו מחזקים את ידה של שרת המשפטים איילת שקד בעמידתה הנחושה לצד המתיישבים".



0 תגובות